Roxana Maria Enache

Roxana Maria Enache

Formare profesională:

  • 2020 – prezent – Formare in TSM (Modelul Spiralei Terapeutice)
  • 2018 – 2019 – Formare în terapie prin muzică pentru copii cu întârzieri de învățare – Music Therapy, Brașov 2018 – 2019
  • 2019 – Formare consilier în dezvoltare personală
  • 2016 – Lucrător prin arte combinate – Asociatia P.E.C.A.
    – Organizare si planificarea de activitati pentru lucru in grup prin arte combinate;
    – Gestionarea grupului de lucru din punct de vedere al comunicarii, al conflictelor, al timpului individual;
    – Monitorizarea si evaluarea procesului de evolutie;
    – Stimularea spontaneitatii si creativitatii prin arte vizuale, muzica, teatru, joc si miscare.
  • 2015 – Formator – Centrul Zonal de Educatia Adultilor, Craiova,
    – Pregatirea atelierelor si sesiunilor de formare;
    – Organizarea si implementarea activitatilor si programelor de formare;
    – Evaluarea participantilor si a procesului de formare, cantitativ si calitativ, precum si revizuirea programului/ programelor de formare;
    – Aplicarea si adaptarea pe nevoi a metodelor si tehnicilor folosite in formare.
  • 2014 – 2018 Studii post-universitare de formare/calificare in Psihoterapie – metoda Psihodrama – Școala de Psihodramă Clasică, filiala Craiova – Institutie de formare post-universitara APRsiC-Asociatia Romana de Psihodrama Clasica.
    – Cunostint si abilitati in psihoterapie individuala si de grup si dezvoltare personala;
    – Cunostinte si abilitati in conducerea unui grup (de suport, terapeutic, de dezvoltare personala, organizational);
    – Cunostinte si abilitati in lucrul terapeutic sau pentru dezvoltarea abilitatilor de viata cu copii, in grup sau individual;
  • 2011 – 2014 Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației – Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj Napoca

Experienta:

  • 2019 – prezent – Practica privata in consiliere psihologica si psihoterapie in cadrul Centrului de Psihoterapie Irina Gruia
  • 2019 – prezent – Activitati de lucru cu copii intre 5 si 12 ani: grupuri de suport online, grupuri de dezvoltare a abilitatilor de viata
    – Autonomia și interacțiunea constructivă prin role-training;
    – Gestionarea emotiilor: recunoasterea, acceptarea si continerea acestora;
    – Exercitii de relaxare si mindfulness pentru calmare si imbunatatirea echilibrului emotional;
    – Imbunatatirea spontaneitatii si creativitatii prin joc terapeutic, schimb de rol si teatru senzorial;
    – Cresterea tolerantei la frustrare in ceea ce priveste problemele si dificultatile specificei varstei;
    – Dezvoltarea unei atitudini autosuficiente prin cresterea increderii si stimei de sine;
    – Dezvoltarea abilitatilor de comunicare eficienta si asertiva si insusirea unor reguli de igiena relationala;
    – Intarirea procesului de autocunoastere si congruenta cu sine;
    – Autoreglarea emoțională și inteligența relațională prin structuri funcționale de bază;
    – Gestionarea productivă a stresului de adaptare la mediul școlar și dezvoltarea sănătoasă a imaginii de sine în relație cu ceilalți;
    – Dezvoltarea capacității de a fi dependent sau independent față de ceilalți prin crearea de modele constructive de raportare la sine și la cei din jur și prin integrarea optimă a autorității;
    – Managementul emoțiilor, frustrărilor și tensiunilor specifice vârstei, dar și antrenarea unor abilități de viață în relație cu provocările prezente.
  • 2019 – prezent – Membru în echipa de organizare a Conferinței de Psihoterapie cu participare internațională din Craiova
    – Abilitati organizatorice;
    – Management al echipei de organizare;
    – Managemengt al resusrselor si finantelor;
    – Gestionarea riscurilor;
  • 2019, 2020 – Trainer în workshopuri ale Conferinței de Psihoterapie cu participare internațională, Ediția I si II, din Craiova:
    – ”Terapia prin muzică – Metoda britanică de lucru cu copiii cu întârzieri în dezvoltare”;
    – ” Identificarea și gestionarea depresiei la copii și adolescenți”;
    – ”Cum să supraviețuiești relației cu un părinte dominator”.
  • 2015 – prezent – Trainer si facilitator Erasmus+
    – Experienta in lucrul cu grupuri mari mixte (peste 30 de persoane) cu metode de educatie non-formală;
    – Cunostinte si abilitati de gestionare si management al grupurilor de tienri si adulti;
    – Cunostinte si abilitati de lucru cu metode non-formale: Teatru Playback, Teatru Labirint, Biblioteca Vie, Psihodrama adaptata, Teatru Forum, Living Newspaper, Sociodrama, Cafenea Publica, Dezbatere, Mind Mapping, Igiena Relationala etc.
    – Abilitati si cunostinte de management al conflictelor.

Activă în:

– Asociația Dezvoltare și Psihoterapie prin Acțiune – DePsi, Craiova
– Asociația Bolnavilor de Cancer și Hepatită Oltenia – ABCHO, Craiova
– Asociația Română de Teatru Playback – ART Playback, Grădinile, jud. Olt
– Asociația Brave&Unic – BU, Caracal